Jsem barbar 
(řekli, napsali, udělali...)

 

   

 

 

 
 
 Štěpán Kotrba: " Jsem barbar...Nevěřím na lidská práva* krav a ustájení na lince, strojní dojení i následnou porážku považuji za normální zacházení s hospodářskými zvířaty, pokud chceme hovězí maso a nikoliv to sojové a GMO. Masový chov nemá s humanitou nic společného, stejně jako jatka jsou a vždy budou jen porážkou masa a nikoliv hnusnou a nelidskou popravou té naší kravičky Bětky. Připusťme si otřesnost podmínek na jatkách, nasládlý pach krve a ve vraždění a "bourání" vyškolené muže s noži a cirkulárkami v gumácích. Neobelhávejme sebe ani druhé falešnými humanistickými kecy o lidských právech hospodářských zvířat. Odcizili jsme se přírodě a jejím zákonům. Na slepice nevoláme puti puti... Jsme masožravci a vytvořili jsme si před stovkami let masný průmysl. Průmysl, nikoliv chov. Zvířata už dávno nechováme s láskou, ale z nutnosti. Protože až na malé výjimky nejíme pouze naklíčené obilí.
   

 

 

 

 

   

 

 

 
..Odmítám kampaňovitost hloupě romantických aktivistů, hladící slepice či krysy po hlavičkách a odmítám "humanistické" normy na velikost slepičích klecí, které zlikvidují masné zemědělství v Evropě. Odmítám útoky na zemědělské podniky a postupný rozval kdysi vysoce výnosového zemědělství , který učiní ze starého kontinentu nesvéprávnou kolonii, dovozce masa z Asie či Texasu. Ano, jsem barbar a toleruji nelidské zacházení masného průmyslu, kosmetického průmyslu i vědy s živým materiálem. Odmítám boj proti nošení přírodních kožešin a kůží. Ochranu volně žijících zvířat před vyhynutím, poznávání přírody i chov. ohrožených druhů v zajetí podporuji". Celý článek Jsem barbar ( Britské listy)
   

 

 

 
„Dokážeme soucítit s trpícími potulnými kočkami a psy, pro které organizují někteří naši spoluobčané útulky a kampaně na jejich uživení kvalitními psími a kočičími konzervami. Pohrdám těmito lidmi, protože řada jejich spoluobčanů je na tom hůř, nežli jejich kočky“. Zdroj ZDE
(Srovnej: velmi podobně smýšlí Václav Klaus mladší, viz níže.)
   

 

 

 

 

   

 

 

 

V dubnu 2009  Štěpán Kotrba kritizuje v Britských listech Nový občanský zákoník, podle kterého zvíře už nemá být věcí, posmívá se autorům zákoníků i příznivcům této legislativní  koncepce a zastává se názorů Cyrila Svobody:

Polemika s názorem PhDr. Bronislavy Grygové, Ph.D. v článku "Zvíře opravdu není věcí"
   

 

 

 
"Novela občanského zákoníku, deset let připravovaná sedmdesáti- a víceletými právníky v čele s jejich nedávným studentem, nyní ministrem ODS, vyplodila více konfliktů, než ministr spravedlnosti na tiskové konferenci přiznal. V nejbližších měsících se nad skoro dvěma a půl tisíci paragrafy pobavíme. Ochrana zvířat k této zábavě patří. Koupil-li jsem si v prodejně rybičky (pavouka, psa či morče), je mým vlastnictvím? Nedopustil jsem se obchodu s bílým masem? Lze zastřelit jelena, když se tak smutně kouká? Nebo se bude zvířecí psycholog dotazovat, s kým chce ta ubohá němá tvář žít? Budou mít zvířata práva lidí nebo ne? Člověka zdědit nelze, dostihového koně ano.
 
Jak se chovat k hospodářským zvířatům, jestliže jim přiznáme právo na dovolenou, pracovní dobu a porci obroku navíc při přesčasech? Budeme se starat o duši žížaly, kterou napíchneme na háček, aby posloužila co potrava při naší rybářské kratochvíli? Podobnou válku zažila sněmovna pouze když se jednalo o výcvik psů norníků. Ubohé týrané lišky... Na místo broků do kožichu jim pořídíme pedagogického poradce, aby převychoval jejich dávící pudy.
 
"Zvířata mají vědomí, bohatě rozvinuté emoce, představivost a že jsou schopna jistého intelektuálního výkonu", tvrdí pedagožka, překladatelka a tlumočnice PhDr.Bronislava Grygová, Ph.D. z Katedry anglistiky a amerikanistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, v článku "Zvíře opravdu není věcí" a lituje ta ubohá prasátka dřív, než se z nich stane mražené vepřové s kostí. Je škoda, že paní doktorka nemá i právní představivost a netuší, jak by vypadala společnost, kdyby po jejím skonu o osudu jejího psa rozhodoval adopční soud... No nic... Poslanci a to nejen v zemědělském, ale i ústavněprávním výboru mají rozum a vegetariáni z přesvědčení nejsou".

O autorovi: Štěpán Kotrba, ("bývalý") komunista, marxista, selektivní ekologista, píšící do Britských listů. 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Nový občanský zákoník, jehož schválení se  pozastavilo kvůli demisi vlády v březnu 2009,  už neměl na zvíře pohlížet jako na věc. Zvíře jako živá a cítící bytost mělo mít speciální právní postavení. "Podle současné právní úpravy je pes totéž co stůl. V novém zákoníku má zvíře speciální právní postavení a nelze s ním jako s věcí zacházet," vysvětloval hlava autorského týmu Karel Eliáš z právnické fakulty univerzity v Plzni. To se mnohým lidem nezamlouvá. Na pravici i levici. Křesťanům i marxistům.

   

 

 

 
JUDr. Cyril Svoboda  na Primě ve zprávách 27.4.2009  prohlásil: „Zvíře je věcí a nemá smysl tvrdit, že zvíře není věcí.“ Cyril Svoboda se dlouhodobě profiluje jako křesťanský politik a praktikující katolík. Od roku 1998 je poslancem Parlamentu České republiky za KDU-ČSL. Od ledna 2007 byl ministrem ve druhé Topolánkově vládě - předsedou Legislativní rady vlády ČR.
 
Kvůli tomuto výroku se na Britských listech vyvinula debata:
 
1) Otevřený dopis panu ministru Cyrilu Svobodovi: Zvíře opravdu není věcí (PhDr.Bronislava Grygová, Ph.D. 29.4.09)
2) Duši mouchy a tělo žížaly je třeba brát se stejnou vážností, jako názor čtenářky z Olomouce (Štěpán Kotrba 29.4.09)
3) Uznat práva zvířat neznamená přiznat jim lidská práva (29.4.2009)
4) Zvíře je živý tvor, který dokáže cítit, milovat, těšit se, nenávidět, bát se a trpět (29.4.09)
5) Lidé, delfíni, prasata, psi... a žížaly (29.4.09)
6) Lidé nemají právo krutě týrat ostatní tvorstvo, protože je to "ekonomické" (29.4.09)
7) Lidé a zvířátka (30.4.09)
   

 

 

 

 

   

 

 

 

Klatovští strážníci nepomohli psu - protože je pes věc - ten se upekl v rozpáleném autě 
6.7.2008, www.denik.cz 
Roční dogu nechal manželský pár z Německa zavřenou několik hodin v uzamčeném autě na rozpáleném parkovišti v Klatovech.Trpícího zvířete si jako první všimla místní žena, která přivolala na pomoc strážníky městské policie. „Pes ležel v zavazadlovém prostoru volva a viditelně strádal. Protože pes je podle zákona věc, neměli jsme právo automobil násilně otevřít. Snažili jsme se proto co nejrychleji najít jeho majitele,“ řekl Deníku velitel klatovských městských strážníků Kamil Mastný. Během hledání se na místo dostavil manželský pár z Německa, který potvrdil, že je pes jeho, a auto otevřel. Už se mu ale nedalo pomoci, vůz stál přímo na slunci.....

Ministrovi vnitra Ivanu Langrovi byla položena otázka proč policisti nemohli rozbít okýnko a psa vytáhnout. Odpověděl, že pes je podle zákona věc a kvůli věci nemohli policisté poškodit cizí majetek..kdyby v autě seděl živý tvor - např. dítě, okýnko by rozbít mohli.

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Spatřovat ve zvířeti živou bytost „s duší“ zavání pavědou a tmářstvím, varoval ve svém domovském deníku Právo známý znalec duše, hladovkář za mír ve světě a komentátor Petr Uhl aktivisty usilující o změnu současných zákonů, podle kterých je zvíře „věc“. (zdroj Respekt)

O autorovi - Petr Uhl:  „Já jsem marxista a trockista", jinak také ZDE

 

   

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Socialistická organizace pracujících (SOP) navazuje na revoluční tradici Marxe, Engelse, Lenina a Trockého a bojuje za vybudování revoluční dělnické strany.Zachraňme planetu před kapitalistickou destrukcí! Rezoluce 5. kongresu LRKI o životním prostředí:

   

 

 

 

"Boj za osvobození zvířat a jejich práva je utopický a obvykle má i reakční závěry. Akce proti lovu zvěře pro jejich kožešinu nebo proti lovu na lišku nejsou samy o sobě reakční. (moje pozn. jen proto, že  kožešiny nosí bohatá vykořisťovatelská třída...) Odmítáme však všechna hnutí, která nadřazují práva zvířat nad emancipaci a potřeby lidí, a zejména ty, kteří v tom nejhorším případě provádějí teroristické kampaně proti vědcům nebo pracujícím v zemědělství".

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Výtah z článku umístěném na stránce  výkonného ředitele Centra pro ekonomiku a politikuPetra Macha,  zakládajícího člena nové Strany svobodných občanů (SSO). Na svých stránkách obhajuje postavení zvířete jako pouhé věci a majetku. Vychází z toho, že cokoliv zasahující do soukromého majetku a osobního využití volného času je tyranie. Je proti zásahům státu  do soukromého vlastnictví, tj. je proti zákonům na ochranu zvířat:  

   

 

 

 

Krysy a práva, Rusell Madden, cituji z článku:

   

 

 

 

Etika a morálka se vztahují jen na bytosti, které mají volní, konceptuální, racionální vědomí.

Zvíře, které někdo vlastní, je majetkem. Člověk může používat svůj majetek libovolně (způsobem, který nenarušuje práva jiných (lidí)). Způsob, jakým někdo zachází se svým majetkem, může být moudrý nebo hloupý. Bez ohledu na to, nikdo jiný – ani soukromý občan ani zástupce státu – nemá právo zabránit vlastníkovi majetku jednat podle vlastního uvážení.

Jakkoliv může jít někdy o politováníhodné a odporné věci a jakkoliv by mohlo uspokojit city zabránit silou zneužívání zvířat –musíme bránit právo člověka chovat se iracionálně  (tj.musíme bránit právo člověka nakládat se zvířaty podle svého uvážení )

Mučení. Jakkoliv je takové sadistické jednání odporné a jakkoliv je velmi kontroverzní hájit právo člověka jednat takto zvráceně, chová-li se vlastník majetku takovýmto neracionálním způsobem, nenarušuje ničí práva.

Nikdo, opakuji nikdo, nemá právo narušovat práva jiných osob.

Obhajujte slušné zacházení se zvířaty, jestli chcete. Obhajujte pokud možno co nejmenší způsobování bolesti. Obhajujte používání zvířat, jen když je to objektivně nezbytné. Nevolejte ale po zásazích státu.

Hlavně ale neobhajujte nebezpečnou tezi, že zvířata mají práva. Alespoň pokud si ceníte vlastního života a vlastní svobody. Pokud připustíte, aby obhájci práv zvířat dosáhli svých představ, vás i vaši svobodu čeká osud blbouna nejapného.

Celý článek ZDE

   

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Miroslav Macek, snobský gurmán, zahradník, někdejší místopředseda ODS a vlády: "Jedl jsem i medvědí tlapy a pil hada." Zcela bezelstně přiznává: "Poslední roky bojuji za rehabilitaci označení snob. Možná i proto, že manželčinu a mou knížku Jak se stát labužníkem aneb Kuchařka pro snoby, napsali dva z nich…“  Sváděl ostrý boj o tlačenku s redaktorem MF DNES, zda-li je lepší tlačenka s nasekanou šalotkou a balsamikovým octem nebo česká klasika s octem kvasným lihovým. Ale nejvíc se proslavil tím, že na vlepil facku D. Rathovi, který předtím prohlásil, že se Macek oženil se svou manželkou jen kvůli penězům. 

   

 

 

 

 

   

 

 

 
"Naše společnost je rozežraná, už nemusíme lovit mamuty, nemáme zřejmě co dělat, a tak se nadměrně zabýváme třeba ochranou zvířat či rostlin“, na semináři na téma „Antidiskriminační zákon – ochrana slabších, nebo převrácení práva?“

Nesnáší ochranáře velryb, želv a dalších zvířat, budovatele rezervací divoké zvěře v Africe..... které všechny nazývá mj. "sentimentalisty", "neokolonionalisty" nebo "ekofašisty": "Jde o mezinárodní problém a rub globalizace. Vyvinutější Sever, který zbohatl též z kořistění rostlinného a živočišného světa, chce nyní kontrolovat floru a faunu méně vyvinutého Jihu". (moje pozn. Některé Mackovy argumenty jsou k nerozeznání od marxistických antiglobalistů a antikapitalistů.. Jak z té písničky "Kdo jde pořád doprava, voctne se nalevo..." :-) Víc ZDE

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Podobně jako Miroslav Macek kritizuje ochranáře přírody i zvířat  ředitel gymnázia Václav Klaus mladší (dříve v ODS).  Po shlédnutí TV pořadu o zřízení  Národního parku v Nigeru: „To není úspěch, ale rasismus, genocida a ekobolševismus….“ Nakonec přece “spousta druhů zvířat přirozeně odumírá a vzniká (?) každý rok… Co až bude much tse-tse nebo komárů málo? Budeme je chránit?

VK dále na svém blogu pokračuje: “Vztah lidí a zvířat je (krom jiných šíleností) symptomem úpadku naší civilizace. Kdejaký pejsek či jiný mazlíček má nesrovnatelnou péči v porovnání s průměrnou dožívající stařenkou. Jí dražší jídlo, převáží se častěji autem, jezdí s rodinou na dovolenou. Ošetření pak čokla nestojí 30Kč jako u stařenky, ani 90Kč o víkendu, nýbrž třeba dvacetkrát tolik. A ani to nikdo nekritizuje".

Celý článek VK Žirafy budou mít dobrý rok

   

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Jan Schwippel (ODS, nyní SSO) na svém webu obsáhle kritizuje omezení lovu velryb apůsobení České republiky v IWC (mezinárodní velrybářské komisi). Česká republika stoupila k Mezinárodní úmluvě o regulaci velrybářství a v IWC podporuje země bojující proti obnovení komerčního lovu. odporuje země bojující proti obnovení komerčního lovu.

   

 

 

 

Jan Schwippel  například tvrdí, že druhy, jejichž lov je pro „vědecké účely“ povolen, nepatří k ohroženým a že náhrada velrybího masa jinými zemědělskými produkty by přinesla ještě větší ekologické škody. Omezení lovu podle něj je nevhodný kulturní diktát a navíc prý česká podpora zákazu komplikuje vztahy s Norskem, Japonskem a dalšími státy (Lze si představit, že až se velrybářské státy ještě víc zaměří na zpracovávání českých politiků, začneme tyto názory slýchat častěji). Celý článek J. Schwippela  Velryby: rozhodnutí odborné, nebo mediálně-politické?

   

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 
Martin Zvěřina, redaktor Lidových novin, pokrokový multikulturní bojovník proti předsudkům: V článku  "Proti gustu..." v podstatě vyzývá: 
 
Povolme v naší stále pestřejší a otevřenější zemi zabíjet psy a jejich maso volně prodávat v masně, restauracích nakonec i školních jídelnách.  Zbavme se svých zastaralých předsudků a dejme všem přistěhovalcům možnost, ať jí podle svých tradic a gusta. Někdo má rád nadívané slavíky, jiný zase dušeného labradora. Proč by ne? Vždyť proti gustu žádný dišputát.

Celý článek ZDE

   

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 
Penis Restaurant a Tomio Okamura
 
Guolizhuang Penis Restaurant v Pekingu je velmi populární a kvůli velkému zájmu zákazníků již majitel buduje dokonce řetězec těchto restaurací. V Pekingu jsou v provozu čtyři a jedna byla otevřena i v USA v Atlantě v místní čínské čtvrti. Tento podnik se totiž specializuje na zvířecí penisy - vybrat si můžete ze 30 druhů! Zákazníci si tak mohou pochutnat na pohlavním údu osla, býka, psa, tuleně, jelena, berana nebo třeba hada. Zajímavý je například vařený kotlík s 10 druhy zvířecích penisů.
   

 

 

 

 

   

 

 

 

Pojídání zvířecích penisů (pohlavních údů) totiž v Číně platí za lék pro muže na zlepšení sexuální výkonnosti a pro ženy na zlepšení pleti. V nabídce restaurace nechybí ani zajímavé nápoje - například víno s extraktem ze srnčího srdce, penisu a krve. Pouhých 30 minut po vypití je prý konzument doslova nabitý sexuální energií.

Tohle jídlo jsem ještě nezkoušel. Ale kdybych byl v Číně, tak bych tam určitě zašel a speciality ochutnal. I kdyby jen ždibec," řekl Tomio Okamura, Čecho-koreo-japonec, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří. "Už jsem vyzkoušel sušené včely, naložené kobylky nebo třeba opečený krokodýlí ocas," vylíčil Okamura.

Zdroj ZDE

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 
MUDr. Roman Joch, ředitel Občanského institutu,  křesťanský neokonzervativní politik, publicista:
 
Práva zvířat a eutanázie
"A to raději nepomýšlím na ty pošuky z hnutí za práva zvířat, pro které je prosté zabití, upečení a snědení prasete, kuřete, velryby nebo delfína tou nejobludnější zrůdností; zatímco eutanázie pro jejich staré, nemocné rodiče – samozřejmě ano, o tom nemají pochyb, a jak si vlastně někdo, např. já, dovoluje šahat jim do svědomí, vždyť přece nemají čas se o ně starat, neboť musí v ulicích demonstrovat, ano, za práva zvířat?!?! To nechápete, jak jsou ušlechtilí?" Zdroj: prolife.cz
   

 

 

 
Ochrana přírody: Hodnotu má jen člověk  
Zvířata, rostliny, příroda nemají vlastní hodnotu, vše slouží jen člověku.
 
Roman Joch: "konzervativci chrání životní prostředí pro člověka, jakožto životní prostředí konkrétních lidí. Aby nebylo zničeno aktivitami několika jedinců a aby bylo zachováno i pro příští generace, je správné je chránit. Ale chránit se má pro lidi, pro konkrétní lidi žijící v konkrétních komunitách. Na prvním místě jsou lidé, či lépe řečeno, konkrétní lidé. Ne abstrakce, ne životní prostředí abstraktně, ne abstraktum jako ekosystém, ne rostliny a zvířata. To jsou jen prostředky k dobrému a hezkému životu konkrétních lidí" Zdroj: joch.blog.idnes.cz
   

 

 

 

 

   

 

 

 
Marxisté i křesťané se shodnou, Jean Prieur k tomu píše:
"Zvířata jsou prostředky, jež mají člověku sloužit k prospěchu. Podobnou větu jsem kdysi slyšel z úst jednoho mladého španělského marxisty.
Navrhl jsem tehdy svým zahraničním studentům jako téma k diskusi otázku, má-li člověk povinnosti vůči zvířatům.
„Rozhodně ne!" odpověděl ten mladík. „Zvířata jsou prostředky, které dala příroda člověku k dispozici, a on jich užívá podle své vůle. Nemá k nim víc povinností než k mlátičce obilí."
Obrátil jsem se k jinému Španělovi, o němž jsem věděl, že je ortodoxní katolík:
„A co myslíte vy, Pablo?"
„Totéž, až na to, že zvířata nedala člověku k dispozici příroda, ale sám Bůh."
   

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

„Nemohu se zbavit dojmu, že se jedná buď o vegetariánské spiknutí nebo o akci toho typu lidí, kteří si sice s chutí dají vepřový steak, ale přitom jaksi zapomínají, že předtím je nutné dotyčné zvíře usmrtit,“ řekl v červnu 2009 Lidovým novinám europoslanec KDU-ČSL Jan Březina.

Březinovi vadí, že  EU  vydala vydala doporučení, podle kterého  se prase musí před zabitím omráčit. Aby při domácích porážkách zvířata netrpěla, stanovuje nová evropská legislativa nejen nutnost prase před smrtí omráčit. Vyžaduje i odbornou způsobilost porážejícího. každý stát musí zajistit, aby porážky byly prováděny humánním způsobem. Rada EU totiž vyslyšela připomínky týkající se krutého průběhu domácích porážek v Rumunsku.

   

 

 

 

 

   

 

 

 

Podobně je pobouřený doporučením Rady EU i Daniel Kaiser, komentátor LN: "Tak se Evropská unie chystá obyvatelstvu mluvit už i do toho, jak to má vypadat na domácí zabijačce. Chystané nařízení prý nechali ministři zemědělství sepsat v šoku, který v nich vyvolaly zprávy o brutálních popravách prasat na rumunském venkově. I člověk s výhradami vůči zabíjení průmyslové zvěře se asi v prvním okamžiku podiví, proč se do toho plete Evropa...Pokud jde o věc, má Březina jistě pravdu, požadavky na humánní zabíjení prasat nebo na odbornou způsobilost porážejícího vypadají na klasickou úřednickou vzteklinu."

Zdroj: ZDE, a ZDE , video z rumunské zabíjačky ZDE A ZDE

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 
P. Mgr. Roman Czudek, ThLic v srpnovém  pořadu televize Noe"Eschatologie - Nové nebe, nová země" (1. část):

 

“Mě se někdy dělá špatně, když vidím hrobečky v zahradách, kde mají lidé pohřbené své pejsky a kočičky, nad tím je ještě dokonce kříž, tak to je takové opravdu do extrému.“

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 
"Když jsem trefil svého prvního srnce, samým štěstím jsem omdlel a sesul se ke kořenům," vyprávěl mi jednatel Českomoravské myslivecké jednoty Jaroslav Kostečka. Taková šťastná rána je prý lepší než orgasmus, člověk při tom zrychleně dýchá a slastí se mu třesou ruce.
(ZDROJ: Tyden.cz)
   

 

 

 

2. část