|
(řekli,
napsali, udělali...)
|
|
|
|
|
|
Štěpán
Kotrba: " Jsem
barbar...Nevěřím
na lidská práva* krav
a ustájení na lince, strojní dojení i následnou porážku
považuji za normální zacházení s hospodářskými zvířaty,
pokud chceme hovězí maso a nikoliv to sojové a GMO.
Masový chov nemá s humanitou nic společného, stejně jako
jatka jsou a vždy budou jen porážkou masa a nikoliv
hnusnou a nelidskou popravou té naší kravičky Bětky.
Připusťme si otřesnost podmínek na jatkách, nasládlý
pach krve a ve vraždění a "bourání" vyškolené muže s
noži a cirkulárkami v gumácích. Neobelhávejme sebe ani
druhé falešnými humanistickými kecy o lidských právech
hospodářských zvířat. Odcizili jsme se přírodě a jejím
zákonům. Na slepice nevoláme puti puti... Jsme
masožravci a vytvořili jsme si před stovkami let masný
průmysl. Průmysl, nikoliv chov. Zvířata už dávno
nechováme s láskou, ale z nutnosti. Protože až na malé
výjimky nejíme pouze naklíčené obilí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
..Odmítám
kampaňovitost hloupě romantických aktivistů, hladící
slepice či krysy po hlavičkách a odmítám "humanistické"
normy na velikost slepičích klecí, které zlikvidují
masné zemědělství v Evropě. Odmítám útoky na
zemědělské podniky a postupný rozval kdysi vysoce
výnosového zemědělství , který učiní ze starého
kontinentu nesvéprávnou kolonii, dovozce masa z Asie
či Texasu. Ano,
jsem barbar a toleruji nelidské zacházení masného
průmyslu, kosmetického průmyslu i vědy s živým
materiálem. Odmítám boj proti nošení přírodních
kožešin a kůží. Ochranu volně žijících zvířat před
vyhynutím, poznávání přírody i chov. ohrožených
druhů v zajetí podporuji". Celý článek Jsem
barbar (
Britské listy)
|
|
|
|
|
|
„Dokážeme
soucítit s trpícími potulnými kočkami a psy, pro které
organizují někteří naši spoluobčané útulky a kampaně na jejich
uživení kvalitními psími a kočičími konzervami. Pohrdám
těmito lidmi, protože řada jejich spoluobčanů je na tom
hůř, nežli jejich kočky“. Zdroj ZDE
(Srovnej:
velmi podobně smýšlí Václav Klaus mladší, viz níže.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V
dubnu 2009 Štěpán
Kotrba kritizuje
v Britských listech Nový občanský zákoník, podle
kterého zvíře už nemá být věcí, posmívá se autorům
zákoníků i příznivcům této legislativní koncepce a
zastává se názorů Cyrila Svobody:
|
|
|
|
|
|
"Novela
občanského zákoníku, deset let připravovaná sedmdesáti-
a víceletými právníky v čele s jejich nedávným studentem,
nyní ministrem ODS, vyplodila více konfliktů, než
ministr spravedlnosti na tiskové konferenci přiznal. V
nejbližších měsících se nad skoro dvěma a půl tisíci
paragrafy pobavíme. Ochrana zvířat k této zábavě patří.
Koupil-li jsem si v prodejně rybičky (pavouka, psa či
morče), je mým vlastnictvím? Nedopustil jsem se obchodu
s bílým masem? Lze zastřelit jelena, když se tak smutně
kouká? Nebo se bude zvířecí psycholog dotazovat, s kým
chce ta ubohá němá tvář žít? Budou mít zvířata práva
lidí nebo ne? Člověka zdědit nelze, dostihového koně ano.
Jak se
chovat k hospodářským zvířatům, jestliže jim přiznáme
právo na dovolenou, pracovní dobu a porci obroku navíc
při přesčasech? Budeme se starat o duši žížaly, kterou
napíchneme na háček, aby posloužila co potrava při naší
rybářské kratochvíli? Podobnou válku zažila sněmovna
pouze když se jednalo o výcvik psů norníků. Ubohé týrané
lišky... Na místo broků do kožichu jim pořídíme
pedagogického poradce, aby převychoval jejich dávící
pudy.
"Zvířata
mají vědomí, bohatě rozvinuté emoce, představivost a že
jsou schopna jistého intelektuálního výkonu",
tvrdí pedagožka, překladatelka a tlumočnice
PhDr.Bronislava Grygová, Ph.D. z Katedry anglistiky a
amerikanistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého
v Olomouci, v článku "Zvíře
opravdu není věcí" a
lituje ta ubohá prasátka dřív, než se z nich stane
mražené vepřové s kostí. Je škoda, že paní doktorka nemá
i právní představivost a netuší, jak by vypadala
společnost, kdyby po jejím skonu o osudu jejího psa
rozhodoval adopční soud... No nic... Poslanci a to nejen
v zemědělském, ale i ústavněprávním výboru mají rozum a
vegetariáni z přesvědčení nejsou".
O
autorovi: Štěpán
Kotrba, ("bývalý")
komunista, marxista, selektivní ekologista, píšící do
Britských listů. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nový
občanský zákoník, jehož schválení se
pozastavilo kvůli demisi vlády v březnu 2009, už neměl
na zvíře pohlížet jako na věc. Zvíře jako živá a cítící
bytost mělo mít speciální právní postavení. "Podle
současné právní úpravy je pes totéž co stůl. V novém
zákoníku má zvíře speciální právní postavení a nelze s
ním jako s věcí zacházet," vysvětloval hlava autorského
týmu Karel Eliáš z právnické fakulty univerzity v
Plzni. To se mnohým lidem nezamlouvá. Na pravici i
levici. Křesťanům i marxistům. |
|
|
|
|
|
JUDr. Cyril
Svoboda na
Primě ve zprávách 27.4.2009 prohlásil: „Zvíře
je věcí a nemá smysl tvrdit, že zvíře není věcí.“ Cyril
Svoboda se dlouhodobě profiluje jako křesťanský politik
a praktikující katolík. Od roku 1998 je poslancem
Parlamentu České republiky za KDU-ČSL. Od
ledna 2007 byl ministrem ve druhé Topolánkově vládě -
předsedou Legislativní rady vlády ČR.
Kvůli
tomuto výroku se na Britských listech vyvinula debata:
1) Otevřený
dopis panu ministru Cyrilu Svobodovi: Zvíře opravdu není
věcí (PhDr.Bronislava
Grygová, Ph.D. 29.4.09)
2) Duši
mouchy a tělo žížaly je třeba brát se stejnou vážností,
jako názor čtenářky z Olomouce (Štěpán
Kotrba 29.4.09)
3) Uznat
práva zvířat neznamená přiznat jim lidská práva (29.4.2009)
4) Zvíře
je živý tvor, který dokáže cítit, milovat, těšit se,
nenávidět, bát se a trpět (29.4.09)
5) Lidé,
delfíni, prasata, psi... a žížaly (29.4.09)
6) Lidé
nemají právo krutě týrat ostatní tvorstvo, protože je to
"ekonomické" (29.4.09)
7) Lidé
a zvířátka (30.4.09)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Klatovští strážníci nepomohli psu - protože je pes věc -
ten se upekl v rozpáleném autě
6.7.2008, www.denik.cz
Roční dogu nechal manželský pár z Německa zavřenou
několik hodin v uzamčeném autě na rozpáleném parkovišti
v Klatovech.Trpícího zvířete si jako první všimla místní
žena, která přivolala na pomoc strážníky městské
policie. „Pes ležel v zavazadlovém prostoru volva a
viditelně strádal. Protože
pes je podle zákona věc, neměli jsme právo
automobil násilně otevřít. Snažili jsme se proto co
nejrychleji najít jeho majitele,“ řekl Deníku velitel
klatovských městských strážníků Kamil Mastný. Během
hledání se na místo dostavil manželský pár z Německa,
který potvrdil, že je pes jeho, a auto otevřel. Už se mu
ale nedalo pomoci, vůz stál přímo na slunci.....
Ministrovi vnitra Ivanu
Langrovi byla
položena otázka proč policisti nemohli rozbít okýnko a
psa vytáhnout. Odpověděl, že pes je podle zákona věc a
kvůli věci nemohli policisté poškodit cizí
majetek..kdyby v autě seděl živý tvor - např. dítě,
okýnko by rozbít mohli. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spatřovat
ve zvířeti živou bytost „s duší“ zavání pavědou a
tmářstvím, varoval ve svém domovském deníku Právo známý
znalec duše, hladovkář za mír ve světě a komentátor Petr
Uhl aktivisty
usilující o změnu současných zákonů, podle kterých je
zvíře „věc“. (zdroj
Respekt)
O autorovi - Petr
Uhl: „Já
jsem marxista a trockista", jinak také ZDE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Socialistická
organizace pracujících (SOP) navazuje
na revoluční tradici Marxe, Engelse, Lenina a Trockého a
bojuje za vybudování revoluční dělnické strany.Zachraňme
planetu před kapitalistickou destrukcí! Rezoluce
5. kongresu LRKI o životním prostředí : |
|
|
|
|
|
"Boj za
osvobození zvířat a jejich práva je utopický a obvykle
má i reakční závěry. Akce proti lovu zvěře pro jejich
kožešinu nebo proti lovu na lišku nejsou samy o sobě
reakční. (moje pozn. jen proto, že kožešiny nosí bohatá
vykořisťovatelská třída...) Odmítáme však všechna hnutí,
která nadřazují práva zvířat nad emancipaci a potřeby
lidí, a zejména ty, kteří v tom nejhorším případě
provádějí teroristické kampaně proti vědcům nebo
pracujícím v zemědělství". |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Výtah
z článku umístěném na stránce výkonného
ředitele Centra pro ekonomiku a politikuPetra Macha, zakládajícího
člena nové Strany svobodných občanů (SSO). Na svých
stránkách obhajuje postavení zvířete jako pouhé věci a
majetku. Vychází z toho, že cokoliv zasahující do
soukromého majetku a osobního využití volného času je
tyranie. Je proti zásahům státu do soukromého
vlastnictví, tj. je proti zákonům na ochranu zvířat:
|
|
|
|
|
|
Krysy a práva, Rusell Madden, cituji
z článku: |
|
|
|
|
|
Etika a morálka se vztahují
jen na bytosti, které mají volní, konceptuální,
racionální vědomí.
Zvíře, které někdo vlastní,
je majetkem. Člověk může používat svůj majetek libovolně
(způsobem, který nenarušuje práva jiných (lidí)). Způsob,
jakým někdo zachází se svým majetkem, může být moudrý
nebo hloupý. Bez ohledu na to, nikdo jiný – ani soukromý
občan ani zástupce státu – nemá právo zabránit
vlastníkovi majetku jednat podle vlastního uvážení.
Jakkoliv může jít někdy o
politováníhodné a odporné věci a jakkoliv by mohlo
uspokojit city zabránit silou zneužívání zvířat –musíme
bránit právo člověka chovat se iracionálně (tj.musíme
bránit právo
člověka nakládat se zvířaty podle svého uvážení )
Mučení. Jakkoliv
je takové sadistické jednání odporné a jakkoliv je velmi
kontroverzní hájit právo člověka jednat takto zvráceně,
chová-li se vlastník majetku takovýmto neracionálním
způsobem, nenarušuje ničí práva.
Nikdo, opakuji nikdo, nemá právo narušovat práva jiných
osob.
Obhajujte slušné zacházení
se zvířaty, jestli chcete. Obhajujte pokud možno co
nejmenší způsobování bolesti. Obhajujte používání zvířat,
jen když je to objektivně nezbytné. Nevolejte ale po
zásazích státu.
Hlavně ale neobhajujte
nebezpečnou tezi, že zvířata mají práva. Alespoň pokud
si ceníte vlastního života a vlastní svobody. Pokud
připustíte, aby obhájci práv zvířat dosáhli svých
představ, vás i vaši svobodu čeká osud blbouna nejapného.
Celý článek ZDE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miroslav
Macek, snobský
gurmán, zahradník, někdejší místopředseda ODS a vlády: "Jedl
jsem i medvědí tlapy a pil hada." Zcela
bezelstně přiznává: "Poslední roky bojuji za
rehabilitaci označení snob. Možná i proto, že manželčinu
a mou knížku Jak se stát labužníkem aneb Kuchařka pro
snoby, napsali dva z nich…“ Sváděl ostrý boj o tlačenku
s redaktorem MF DNES, zda-li je lepší tlačenka s
nasekanou šalotkou a balsamikovým octem nebo česká
klasika s octem kvasným lihovým. Ale nejvíc se proslavil
tím, že na vlepil facku D. Rathovi, který předtím
prohlásil, že se Macek oženil se svou manželkou jen
kvůli penězům. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
"Naše společnost je
rozežraná, už nemusíme lovit mamuty, nemáme zřejmě
co dělat, a tak se nadměrně zabýváme třeba ochranou
zvířat či rostlin“, na semináři na téma „Antidiskriminační
zákon – ochrana slabších, nebo převrácení práva?“
Nesnáší ochranáře velryb,
želv a dalších zvířat, budovatele rezervací divoké zvěře
v Africe..... které všechny nazývá mj. "sentimentalisty",
"neokolonionalisty"
nebo "ekofašisty":
"Jde o mezinárodní problém a rub globalizace.
Vyvinutější Sever, který zbohatl též z kořistění
rostlinného a živočišného světa, chce nyní kontrolovat
floru a faunu méně vyvinutého Jihu". (moje pozn. Některé
Mackovy argumenty jsou k nerozeznání od marxistických
antiglobalistů a antikapitalistů.. Jak z té písničky
"Kdo jde pořád doprava, voctne se nalevo..." :-) Víc ZDE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podobně
jako Miroslav Macek kritizuje ochranáře přírody i
zvířat ředitel
gymnázia Václav
Klaus mladší (dříve
v ODS). Po shlédnutí TV pořadu o zřízení Národního
parku v Nigeru: „To není úspěch, ale rasismus,
genocida a ekobolševismus….“
Nakonec přece “spousta
druhů zvířat přirozeně odumírá a vzniká (?) každý rok… Co
až bude much tse-tse nebo komárů málo? Budeme je
chránit?“
VK dále na svém blogu pokračuje: “Vztah
lidí a zvířat je (krom jiných šíleností) symptomem
úpadku naší civilizace. Kdejaký pejsek či jiný mazlíček
má nesrovnatelnou péči v porovnání s průměrnou
dožívající stařenkou. Jí dražší jídlo, převáží se
častěji autem, jezdí s rodinou na dovolenou. Ošetření
pak čokla nestojí 30Kč jako u stařenky, ani 90Kč o
víkendu, nýbrž třeba dvacetkrát tolik. A ani to nikdo
nekritizuje".
Celý článek VK Žirafy
budou mít dobrý rok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan
Schwippel (ODS,
nyní SSO) na
svém webu obsáhle kritizuje
omezení lovu velryb apůsobení
České republiky v IWC (mezinárodní
velrybářské komisi).
Česká republika stoupila k Mezinárodní úmluvě o regulaci
velrybářství a v IWC podporuje země bojující proti
obnovení komerčního lovu. odporuje země bojující proti
obnovení komerčního lovu. |
|
|
|
|
|
Jan Schwippel například tvrdí, že druhy,
jejichž lov je pro „vědecké účely“ povolen, nepatří k
ohroženým a že náhrada velrybího masa jinými
zemědělskými produkty by přinesla ještě větší ekologické
škody. Omezení lovu podle něj je nevhodný kulturní
diktát a navíc prý česká podpora zákazu komplikuje
vztahy s Norskem, Japonskem a dalšími státy (Lze si
představit, že až se velrybářské státy ještě víc zaměří
na zpracovávání českých politiků, začneme tyto názory
slýchat častěji). Celý
článek J. Schwippela Velryby:
rozhodnutí odborné, nebo mediálně-politické? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Martin
Zvěřina, redaktor
Lidových novin, pokrokový multikulturní bojovník
proti předsudkům: V článku "Proti
gustu..." v
podstatě vyzývá:
-
-
Povolme v naší stále
pestřejší a otevřenější zemi zabíjet psy
a jejich maso volně
prodávat v masně, restauracích nakonec i školních
jídelnách. Zbavme
se svých zastaralých předsudků a dejme všem
přistěhovalcům možnost, ať jí podle svých tradic a
gusta. Někdo má rád nadívané slavíky, jiný zase
dušeného labradora. Proč by ne? Vždyť proti gustu
žádný dišputát.
Celý článek ZDE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Penis Restaurant a Tomio
Okamura
Guolizhuang Penis Restaurant v
Pekingu je velmi populární a kvůli velkému zájmu
zákazníků již majitel buduje dokonce řetězec těchto
restaurací. V Pekingu jsou v provozu čtyři a jedna byla
otevřena i v USA v Atlantě v místní čínské čtvrti. Tento
podnik se totiž specializuje na zvířecí penisy - vybrat
si můžete ze 30 druhů! Zákazníci si tak mohou pochutnat
na pohlavním údu osla, býka, psa, tuleně, jelena, berana
nebo třeba hada. Zajímavý je například vařený kotlík s
10 druhy zvířecích penisů.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pojídání
zvířecích penisů (pohlavních údů) totiž v Číně platí za
lék pro muže na zlepšení sexuální výkonnosti a pro ženy
na zlepšení pleti. V nabídce restaurace nechybí ani
zajímavé nápoje - například víno s extraktem ze srnčího
srdce, penisu a krve. Pouhých 30 minut po vypití je prý
konzument doslova nabitý sexuální energií.
Tohle
jídlo jsem ještě nezkoušel. Ale kdybych byl v Číně, tak
bych tam určitě zašel a speciality ochutnal. I kdyby jen
ždibec," řekl Tomio
Okamura, Čecho-koreo-japonec, mluvčí Asociace
českých cestovních kanceláří. "Už
jsem vyzkoušel sušené včely, naložené kobylky nebo třeba
opečený krokodýlí ocas," vylíčil Okamura.
Zdroj ZDE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
MUDr.
Roman Joch, ředitel
Občanského institutu, křesťanský
neokonzervativní politik, publicista:
-
-
Práva zvířat a
eutanázie
-
"A
to raději nepomýšlím na ty pošuky z hnutí za práva
zvířat, pro které je prosté zabití, upečení a
snědení prasete, kuřete, velryby nebo delfína tou
nejobludnější zrůdností; zatímco eutanázie pro
jejich staré, nemocné rodiče – samozřejmě ano, o tom
nemají pochyb, a jak si vlastně někdo, např. já,
dovoluje šahat jim do svědomí, vždyť přece nemají
čas se o ně starat, neboť musí v ulicích
demonstrovat, ano, za práva zvířat?!?! To nechápete,
jak jsou ušlechtilí?" Zdroj: prolife.cz
|
|
|
|
|
|
-
Ochrana přírody: Hodnotu má jen člověk
-
Zvířata, rostliny,
příroda nemají vlastní hodnotu, vše slouží jen
člověku.
-
-
Roman Joch: "konzervativci
chrání životní prostředí pro člověka, jakožto
životní prostředí konkrétních lidí. Aby nebylo
zničeno aktivitami několika jedinců a aby bylo
zachováno i pro příští generace, je správné je
chránit. Ale chránit se má pro lidi, pro konkrétní
lidi žijící v konkrétních komunitách. Na prvním
místě jsou lidé, či lépe řečeno, konkrétní lidé. Ne
abstrakce, ne životní prostředí abstraktně, ne
abstraktum jako ekosystém, ne rostliny a zvířata. To
jsou jen prostředky k dobrému a hezkému životu
konkrétních lidí" Zdroj: joch.blog.idnes.cz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Marxisté i křesťané
se shodnou, Jean
Prieur k
tomu píše:
-
"Zvířata
jsou prostředky, jež mají člověku sloužit k
prospěchu. Podobnou
větu jsem kdysi slyšel z úst jednoho mladého
španělského marxisty.
-
Navrhl jsem tehdy svým zahraničním studentům jako
téma k diskusi otázku, má-li člověk povinnosti vůči
zvířatům.
-
„Rozhodně
ne!" odpověděl ten mladík.
„Zvířata jsou prostředky, které dala příroda člověku k dispozici, a
on jich
užívá podle své vůle. Nemá k nim
víc povinností než k mlátičce
obilí."
-
Obrátil jsem se
k jinému
Španělovi, o němž
jsem věděl, že je ortodoxní katolík:
-
„A co
myslíte vy, Pablo?"
-
„Totéž,
až na to, že zvířata nedala člověku k dispozici
příroda, ale sám Bůh."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
„Nemohu
se zbavit dojmu, že se jedná buď o vegetariánské
spiknutí nebo
o akci toho
typu lidí, kteří si sice s chutí dají vepřový steak, ale
přitom jaksi zapomínají, že předtím je nutné dotyčné
zvíře usmrtit,“ řekl
v červnu 2009 Lidovým novinám europoslanec
KDU-ČSL Jan Březina.
Březinovi vadí, že EU vydala vydala doporučení, podle
kterého se prase musí před zabitím omráčit. Aby
při domácích porážkách zvířata netrpěla, stanovuje nová evropská
legislativa nejen nutnost prase před smrtí omráčit.
Vyžaduje i odbornou způsobilost porážejícího. každý
stát musí zajistit, aby porážky byly prováděny humánním
způsobem. Rada EU totiž
vyslyšela připomínky týkající se krutého průběhu
domácích porážek v Rumunsku. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podobně
je pobouřený doporučením Rady EU i Daniel
Kaiser, komentátor LN:
"Tak se Evropská
unie chystá obyvatelstvu mluvit už i do toho, jak to má
vypadat na domácí zabijačce. Chystané nařízení prý
nechali ministři zemědělství sepsat v šoku, který v nich
vyvolaly zprávy o brutálních popravách prasat na
rumunském venkově. I
člověk s výhradami vůči zabíjení průmyslové zvěře se asi
v prvním okamžiku podiví, proč se do toho plete Evropa...Pokud
jde o věc, má Březina jistě pravdu, požadavky na humánní
zabíjení prasat nebo na odbornou způsobilost
porážejícího vypadají na klasickou úřednickou vzteklinu."
Zdroj: ZDE, a ZDE , video
z rumunské zabíjačky ZDE A ZDE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
P.
Mgr. Roman Czudek, ThLic v srpnovém
pořadu televize
Noe"Eschatologie
- Nové nebe, nová země" (1.
část):
-
-
“Mě se někdy dělá špatně,
když vidím hrobečky v zahradách, kde mají lidé
pohřbené své pejsky a kočičky, nad tím je ještě
dokonce kříž, tak
to je takové opravdu do extrému.“
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
"Když
jsem trefil svého prvního srnce, samým štěstím jsem
omdlel a sesul se ke kořenům," vyprávěl mi jednatel Českomoravské
myslivecké jednoty Jaroslav Kostečka. Taková
šťastná rána je prý lepší než orgasmus, člověk při
tom zrychleně dýchá a slastí se mu třesou ruce.
-
(ZDROJ:
Tyden.cz)
|
|
|
|
|
|
2.
část |
|
|
|
|
|
|